Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 187
securityreport e mag odhgos 2021
19 Ιανουαρίου 2022 11:51

DHL και Microsoft τα εμπορικά σήματα που προτιμά να αντιγράφει το ψηφιακό έγκλημα

84ba3d43f2d9c97ae0b2dbce27901e0d XL 1270c7f5

Τέλος στη μακροχρόνια “κυριαρχία” της Microsoft, ως το εμπορικό σήμα που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, βάζει η DHL. Με την έλευση της εορταστικής περιόδου και την αύξηση των αποστολών δεμάτων, η DHL έγινε το 4ο τρίμηνο του 2021 το brand, που μιμήθηκαν κυρίως οι χάκερς στην προσπάθειά τους να υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα των χρηστώνΤέλος στη μακροχρόνια “κυριαρχία” της Microsoft, ως το εμπορικό σήμα που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, βάζει η DHL. Με την έλευση της εορταστικής περιόδου και την αύξηση των αποστολών δεμάτων, η DHL έγινε το 4ο τρίμηνο του 2021 το brand, που μιμήθηκαν κυρίως οι χάκερς στην προσπάθειά τους να υποκλέψουν προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Το 23% όλων των προσπαθειών phishing το 4ο τρίμηνο του 2021 σχετιζόταν με την DHL, από μόλις το 9% κατά το 3ο τρίμηνο. Στο μεταξύ, η Microsoft, η οποία για άλλη μια φορά είχε την πρώτη θέση στην κατάταξη το 3ο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 29% όλων των προσπαθειών phishing, έπεσε στο 20% των επιθέσεων το 4ο τρίμηνο.

Στο μεταξύ, η FedEx έκανε την εμφάνιση της στην πρώτη δεκάδα της λίστας το 4ο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με την έκθεση “2021 Q4 Brand Phishing Report” της Check Point Research (CPR), τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγιώνουν τη θέση τους μεταξύ των τριών κορυφαίων τομέων προς μίμηση σε απόπειρες phishing.

WhatsApp και LinkedIn κατατάσσονται υψηλότερα στη λίστα με τα 10 πιο συχνά μιμούμενα εμπορικά σήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εν λόγω έκθεσης, που παρουσιάζει τα brands που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου.

Τα πιο δημοφιλή brands

Τα εμπορικά σήματα, βάσει της συνολικής τους εμφάνισης σε απόπειρες phishing, για το 4ο τρίμηνο του 2021, ήταν: η DHL (σχετίζεται με το 23% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως), η Microsoft (20%), το WhatsApp (11%), η Google (10%), το LinkedIn (8%), η Amazon (4%), η FedEx (3%), το Roblox (3%), το Paypal (2%) και η Apple (2%).

“Για πρώτη φορά, η DHL κατέλαβε την πρώτη θέση το 4ο τρίμηνο, αντικαθιστώντας τη Microsoft ως το εμπορικό σήμα, που είναι πιο πιθανό να γίνει στόχος κυβερνοεγκληματιών σε απάτες ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, καθώς οι δράστες προσπαθούν να επωφεληθούν από τους ευάλωτους διαδικτυακούς καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πιο εμπορικής περιόδου του έτους”, αναφέρει η σχετική έκθεση.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Η έκθεση ενισχύει, επίσης, μια αναδυόμενη από το 3ο τρίμηνο τάση, που αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία φαίνεται να εδραιώνουν τη θέση τους μεταξύ των τριών κορυφαίων τομέων προς μίμηση σε απόπειρες phishing. Ενώ το Facebook έπεσε από την πρώτη δεκάδα, το WhatsApp μετακινήθηκε από την 6η θέση στην 3η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 11% όλων των προσπαθειών phishing.

Επίσης, το LinkedIn έχει μετακινηθεί από την 8η θέση στην 5η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% όλων των επιθέσεων, που σχετίζονται με το phishing.

Σε μια επίθεση ηλεκτρονικού “brand phishing” , οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο μιας γνωστής μάρκας, χρησιμοποιώντας παρόμοιο όνομα τομέα ή διεύθυνση URL και σχεδιασμό ιστοσελίδας με τον γνήσιο ιστότοπο. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να αποσταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου.

Ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να ενεργοποιηθεί από μια δόλια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα, που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.

Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/19387440/dhl-kai-microsoft-ta-eborika-simata-pou-protima-na-adigrafei-to-psifiako-eglima/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Μάιος 2024

    Security Report, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαΐου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που...
  • AI κάμερες και καταγραφικά

    AI κάμερες και καταγραφικά

    Σε μια εποχή που προσδιορίζεται από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως game changer, επαναπροσδιορίζοντας τον κλάδο της ασφάλειας, πόσω μάλλον αυτόν της β...
  • Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution Α.Ε., μέλος του ομίλου IFSAS, κορυφαίου ομίλου λύσεων & προϊόντων τεχνολογίας φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά των μετοχών της Grand...
  • Βία κατά των Γυναικών

    Βία κατά των Γυναικών

    Δυστυχώς, η αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η δολοφονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα από τον πρώην σύντροφό της μόλις έξω από το Α.Τ. Αγίων Αναργύρων. Η τραγικότητα αυτού του περιστατικού εντείνεται...
  • Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Η PartnerNET, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει στους συνεργάτες της, διοργάνωσε σε συνεργασία με την Maxhub στα γραφεία της την Τετάρτη 10 και την...
  • Hikvsion HiWatch

    Hikvsion HiWatch

    To HiWatch είναι ένα ξεχωριστό brand της Hikvision, το οποίο περιλαμβάνει επαγγελματικά δικτυακά προϊόντα CCTV, που προορίζονται για μικρά και μεσαία έργα. Τα προϊόντα του brand HiWatch της Hik...